Sunday, June 8, 2008

新加坡植物园


孩子的学校设在民众俱乐所
每天来回两趟
俱乐部的活动海报我都会留意
昨天主办植物园一日游
每人才收三元
我们就参加了



胡姬花是新加坡的国花
这里的胡姬花品种算全世界最多
可是我们不是赏花人
又不舍得付五元入门票只为了看胡姬花
所以只在外面意识意识拍张照



Eco Lake


儿童乐园里的东西都很可爱
餐厅的桌椅, 厕所的马桶洗手盆
都是超迷你的

餐厅柜台上的木偶
大乐把它拍下来

看看这棵树
树枝都是人的形状拼成的

公园椅子背的图画
小蚱蜢在唱歌给大乐听



植物园每个周六都有免费的音乐演奏会
这个星期是华乐表演
走累了就坐在草地上


**
一大早就嗅到邻居们烧金拜香
今天是端午节吧
好高兴
下个星期我又回槟城了
妈妈伯母已裹了粽子
我回去有得吃

我的部落格暂时休息
槟城回来再继续

2 comments:

BM Goi said...

Hello Lu Yi,
Everytime see your 2 daugthers, I really need to respect you (angkat topi tinggi tinggi) :- how can from the same factory and same inputs can produce totally different look daugthers and both are so cute and pretty. Unlike me, all 3 are "similar" if not "identically". All look like Mei Ying, wowowowowo....

p/s: Mei Ying also has her only blog....

p/s: for 8th colleage... Hui Lam they all has a new group at Facebook, maybe you should join ;-).

Bok Min

luyi said...

Bok Bok 的爸爸,

上天对我们公平。 老大像爸爸, 老二有我们江家的遗传。

我上网的时间不多, 注册太多网站我会很忙很乱。 麻烦你通知8th College的朋友,有空来我的部落格逛逛。