Sunday, March 16, 2008

生活体验

一连下了五天的雨
下雨天带两个孩子根本出不了门
先生上班
两个恶魔就在家惹我生气
托儿所又要等4月1日才能去
真恨不得她们快快上学
我才能到处去逛
槟城的每一个角落我都敢去钻
可是来到这陌生的地方
我真的变得很胆小
这里的系统
不论是交通,吃, 通讯, 购物
我都要学习


下雨天衣服都挂在屋里
要用风扇吹才能干
第六天
终于是晴天
家家的窗户都热闹起来
报章上形容‘千竿齐揭,万旗飘扬’
长长的木竿夹上衣服再伸出窗外晒
可不简单呢
这种晒衣方式真考手力
我都把衣夹弄掉了
幸好是衣夹 不是整支木竿
楼上住了无公德心的人
不把衣服拧干
水从上面滴滴答答掉下来
所以我不太喜欢这样晒衣方式


Newton Food Centre
新加坡其中出名饮食天地
环境的确干净
选择也多
可是价钱就不便宜
因为我没办法不拿槟城的价钱跟这里比
真的好舍不得花钱吃


Library 万岁!!
和小乐去散步
原来图书馆离我们家不远
乘巴士不必5分钟
步行大约15分钟就可到
我终于找到寄托了

4 comments:

Jo said...

很开心看到你又上来po文章。
看来,你的新生活已经慢慢步上轨道了。
慢慢来吧。。。很快就会习惯的。
SKee的偶像孙协志曾经说过--“上天给人类最好的礼物就是〈习惯〉”

而在这里的我们也要慢慢习惯〈再转变〉过后的生活。对新政府我没有任何怨言。但是对那些“输不起”的人,我很“感冒”。

从照片看来,大乐好像很习惯了。呵呵!小乐呢?还好吗?

I_love_Mathematics said...

阿晨说:Hi! How are you, Le Qian, Le Xin and Luyi Jiejie? Have you seen anything that is special in Singapore? If you have, can you please tell me?

I really miss you. I hope you are not having too much trouble in Singapore. How was CJ7? We watched the movie but unfortunately we didn't finish watching it. Could you tell us how it was?

How was your last day in Penang? Did you have anything special happen on that day?

We moved from Saskatoon to Red Deer recently too. I got used to Red Deer pretty soon because we brought a lot of our stuff from Saskatoon. The only thing that is different is now we live in a town house instead of an apartment.

Happy time in Singapore!!!!!!!

BM Goi said...

From Penang to Singapore, I believe life should be no much changes... both are small island :). Hope could visit you at Singapore in "near future". I promise the same to my brother-in-laws every year since 8 years ago.

Anonymous said...

Mama seem very free lately after you all go to Singapore. She have more time to look after my house's garden now, hehehe.

Do you have PC camera, plan to do video confereance with u.

From:
Ah Hao